L’estació nacional d’autobusos estarà a punt el 28 d’abril i es podria inaugurar el 4 de maig

La Unió Temporal d’Empreses (UTE) que té la concessió de l’Estació Nacional d’Autobusos ha enviat aquesta setmana una comunicació al Govern informant que el proper divendres, 28 d’abril, la instal·lació ja estarà operativa. Ara l’Executiu ha de decidir quina serà la data de la inauguració oficial, tot i que molt probablement serà el 4 de maig al matí. El cap de l’estació, Jaume Vidal, ha explicat que independentment de la inauguració, ja podrà començar a funcionar uns dies abans i de manera paral·lela amb l’estació antiga, tot i que en qualsevol cas sempre serà passat el pont de l’1 de maig.

La llargament reivindicada Estació Nacional d’Autobusos sembla que ja arriba a la recta final per a la seva posada en funcionament. El novembre passat es va adjudicar a una Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per set empreses del país la concessió de la seva gestió i manteniment. La previsió era, un cop feta l’adjudicació, que en cinc setmanes la instal·lació estigués operativa. Però cinc mesos després, l’estació encara no s’ha inaugurat. Encara queden alguns serrells perquè pugui funcionar, els quals estaran enllestits abans del dia 28 d’abril. Així ho ha comunicat de manera oficial l’UTE al Govern aquesta setmana. Un cop fet aquest pas, les dues parts estudien data d’inauguració. Tot apunta que serà el 4 de maig al matí.

El cap de l’estació, Jaume Vidal, ha informat que el 4 de maig és una data que els convenç, tot i que no tindran cap problema si finalment es marca el 3 o el 5. En qualsevol cas, Vidal ha informat que l’estació possiblement pugui posar-se en funcionament uns dies abans de la tallada oficial de la cinta. Això sí, ni inauguració ni obertura es faran ni abans ni coincidint amb el pont de l’1 de maig.

Vidal ha explicat que durant els primers dies la nova estació nacional, ubicada a l’avinguda de Tarragona entre la rotonda de la Comella i la de Prada Casadet, funcionarà de manera paral·lela amb l’antiga (també a l’avinguda de Tarragona, a l’encreuament amb el carrer de Bonaventura Riberaygua), per ajudar els usuaris a fer el traspàs i limitar al mínim els inconvenients que pot causar el canvi d’emplaçament.

Pel que fa als darrers serrells de la infraestructura, fins al 28 d’abril manca acabar d’instal·lar algunes finestres, comprovar que el sistema informàtic funcioni de manera correcta i fer proves d’aparcament amb els autobusos. “Ara ja està, obrirem estigui com estigui”, ha afegit Vidal.

Quant als motius per explicar aquest retard de mesos, Vidal ha reconegut un “petit desconcert” entre les parts implicades, l’UTE i el Govern, en temes com la instal·lació de la calefacció o de l’aire condicionat. Un “cúmul de factors” la culpa dels quals és “una mica de tots”.

La UTE que farà la gestió de l’estació la conformen Autocars Nadal SA; Camino Bus SLU; La Hispano Andorrana SL; Cooperativa Interurbana Andorrana SA; Novatel SA; Transports dels Pirineus SLU; i Montmantell SL.