El cotxe més antic del món, capaç de circular, està a Galícia

El preu d’aquesta joia de vehicle, el 1912, era de 639 dòlars, el que avui suposaria prop de 300.000 euros.

Estava ja preparat al port de Nova York per ser embarcat en el Titanic i navegar, des del port novaiorquès al de Southampton (Anglaterra), per a ser presentat el dia 3 maig a Londres i un mes més tard a Paris, però el Titanic no va arribar a la cita i va haver de realitzar el viatge a Europa en les bodegues del vaixell bessó del Titanic, l’Olimpic, encara que un mes més tard del previst.

Aquest vehicle, considerat el cotxe més antic del món que encara pot circular, és un Brush D 24, fabricat a Detroit (EUA) l’any 1909, és també el primer cotxe de la història conduït per una dona. Aquest fet es va produir als carrers de Nova York, el dia 24 de febrer de 1912, aconseguint una velocitat de 20 quilòmetres per hora (encara que podia arribar als 39 km per hora). Segons les ordenances de l’Ajuntament de la capital americana, quan un automòbil circulava pels carrers de Nova York, havia d’anar una persona caminant davant del cotxe, amb una bandera vermella a la mà, per advertir els vianants del perill, i apartar-los de la ruta del cotxe.

“El cotxe del Titanic”, fabricat pels germans Brush, és un biplaça, pesa 369 quilos, i la seva carrosseria i les llantes són de fusta, a més, va ser el primer cotxe de la història que va utilitzar amortidors en lloc de ballestes, encara que només a les rodes davanteres. Estava proveït d’un motor monocilindrico de 10 cv de potència. Tenia 8 velocitats i ‘marxa enrere!

Aquest Brush D24 va ser també el primer vehicle a travessar, de cap a cap, el continent australià, sent conduït per l’aventurer Francis Birtles.

El preu d’aquesta joia de vehicle, el 1912, era de 639 dòlars, el que avui suposaria prop de 300.000 euros.

Aquesta joia de l’automobilisme mundial, és una de les atraccions de l’exposició Titanic The Reconstruction, que aquests dies es pot visitar al port de La Corunya, enfront de la Plaça de Maria Pita.

Tot i que la Fundació Titanic va adquirir aquest vehicle en molt males condicions, durant gairebé un any, els germans Mena, especialistes en la restauració de vehicles d’època, en el seu taller d’Astigarraga (Guipúscoa) van desmuntar absolutament tot el cotxe i el van restaurar, “fabricant-” de nou.