El comú d’Escaldes-Engordany redissenya la seva app i millora la comunicació amb la ciutadania

La nova aplicació mòbil del comú d’Escaldes-Engordany ja es pot descarregar de manera gratuïta des d’aquest dilluns tant per a dispositius Andorid com iOS. Aquesta app suposa una gran millora respecte a la seva predecessora, l’E-E Respon, que es va posar en funcionament el gener del 2015 i que tan sols permetia una comunicació de línia directa amb la cònsol i notificar incidències que els ciutadans detectaven a la parròquia. Així ho ha confirmat aquest dilluns el conseller d’Esports i d’Informàtica, Jordi Vilanova, en la presentació de l’aplicació al comú d’Escaldes-Engordany, que tindrà la finalitat d'”evitar desplaçaments als ciutadans i que els tràmits siguin molt més àgils i molt més ràpids”. En l’acte l’ha acompanyat el director d’Informàtica del comú, Eloi Torres.

Com a novetat, la nova app ha incorporat una total de dotze ítems. El més destacat es basa en la comunicació amb qualsevol membre del comú de manera directa, ja sigui de la majoria com de la minoria. En la pestanya corresponent apareixen imatges de tots els membres del comú i els ciutadans els hi podran comunicar els seus dubtes i suggeriments. Vilanova ha defensat que la creació d’aquesta nova app es deu al fet de “facilitar als ciutadans d’una manera tecnològica i a distància els tràmits que avui en dia es fan de manera presencial”.

D’altra banda, l’aplicació també permetrà als usuaris l’accés a notificar incidències en la via pública, consultar l’agenda del comú on s’actualitzaran diàriament tots els actes previstos, inscripcions a les activitats comunals, reserva de pistes esportives, sol·licitud de certificats, la compra d’entrades dels diferents esdeveniments que s’organitzin a la parròquia, la recollida d’estris vells o la consulta d’edictes. Pel que fa a les incidències, Vilanova ha recordat que l’any 2016 es van registrar un total de 256, mentre que el 2017 “va patir una baixada del 60% gràcies als treballadors de la parròquia i als ciutadans que han comunicat les imperfeccions”. A més, incorpora dues seccions que permeten la cerca d’aparcaments per tot el territori i la direcció de qualsevol espai del comú, on el GPS del dispositiu s’activarà en el moment en què els usuaris seleccionin una ubicació determinada.

El conseller també ha destacat un element fonamental com és la seguretat de les dades i assegura que el comú està negociant amb Andorra Telecom “per utilitzar el seu ‘cloud'” (informació al núvol) per garantir aquesta seguretat i la contractació d’una assegurança cibernètica que permetrà tenir a resguard les dades dels usuaris. El cost total per al desenvolupament de l’aplicació, el contracte amb Andorra Telecom i l’assegurança cibernètica suposarà un cost per al comú d’uns 60.000 euros el 2019, segons Vilanova.

Font: ANA