La tercera edició del projecte Tàndem compta amb 72 estudiants

La tercera edició del projecte Tàndem d’Actua, que uneix el talent dels estudiants andorrans de Formació Professional amb el món empresarial, s’ha presentat a l’Espai d’Innovació d’Andorra, a Caldea. Enguany torna a augmentar el nombre d’alumnes que hi prendran part (72 estudiants), que estaran tutelats per 12 docents del centre d’Aixovall i que hauran d’enfrontar-se als reptes d’innovació que plantegen Andorra Telecom, Gamma Management i VallmedicVision.

Per part d’Andorra Telecom, l’empresa demana als alumnes que treballin iniciatives per innovar en la oferta de telefonia mòbil de prepagament per tal d’arribar a més clients; VallmedicVision, idees per conscienciar la població andorrana per evitar l’ús abusiu de les pantalles digitals amb la finalitat de reduir la incidència de la miopia; i quant a Gamma Management, millorar la relació d’aquesta empresa de recursos humans amb els seus clients, que són empreses i candidats.

L’acte de presentació d’aquesta tercera edició ha anat a càrrec del ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover, que ha destacat que “per primera vegada participarà activament la Universitat d’Andorra, no només com a observador sinó que també com a jurat i en moments puntuals” i ha avançat que “representants del sistema educatiu francès també estaran d’observadors per valorar afegir-se al projecte Tàndem de cara a la propera edició”. Jover ha destacat la tradició i la importància de la Formació Professional en el sistema educatiu francès. En el cas del Lycée Comte de Foix d’Andorra la Vella ja s’ofereix un batxillerat professional i uns estudis superiors.

Per la seva banda, el líder del clúster d’Educació d’Actua, Ferran Costa, ha explicat que l’objectiu del projecte Tàndem és “impulsar el desenvolupament de projectes innovadors d’alt impacte i fer d’Andorra de punt de trobada d’innovació”. Costa també ha remarcat que paral·lelament “volem donar visibilitat al talent dels estudiants a les empreses i entitats, i apropar les necessitats del teixit productiu a les capacitats dels estudiants de Formació Professional”. L’objectiu, segons Costa, “és fer de la innovació un pal de paller”.

Font: ANA