Editorial: La cortina de fum del transport sostenible

Govern ha aprovat el nou concurs de línies de transport regular de viatges que, a falta de saber qui es presentarà per obtenir la concessió, preveu que a partir del setembre els abonaments siguin un 10% més barats. En canvi s’incrementarà el preu dels bitllets senzills d’una zona. O sigui que, per exemple, anar de l’àrea del Lycée al Centre Mèdic de la plaça Guillemó passarà a costar 1 euro amb 90 cèntims.

Govern ha deixat passar una altra oportunitat per incentivar el transport públic al país. Rebaixar bitllets, millorar freqüències, prioritzar el pas d’autobusos a la xarxa viària. Ah, i comprar autocars que funcionin amb gas natural. Totes elles són mesures assumibles perquè les proclames que surten del Ministeri de Medi Ambient i Sostenibilitat deixin de ser paraules buides.

L’any passat, l’Ajuntament de Barcelona, per incorporar a la seva flota d’autobusos 78 unitats: 50 híbrids, 18 amb gas natural i 10 dièsel adaptat a la normativa Euro6, va invertir 25 milions d’euros.

Sabeu quin és el pressupost que el Govern d’Andorra té reservat al futur projecte fantasma de l’heliport nacional? 12 milions i mig. Sabeu quants autobusos sostenibles per al medi ambient es podrien comprar amb 12,5ME? 39: 25 híbrids, 9 amb gas natural i 5 dièsel Euro6.

Senyores i senyors del Govern: Menys bicicletes elèctriques. I sobretot, menys fomentar el consum privat amb xecs regal per comprar cotxes elèctrics. I més i millor transport públic. Tota la resta és una cortina de fum tan espessa com el rastre de petroli cremat que deixen alguns dels autocars del país.

L’editor,
@quicualguacil