Una pluja solidària de peluixos a la pista del MoraBanc per a la campanya de recollida de joguines de Càritas

Del 3 de desembre al 3 de gener torna la campanya de recollida de joguines de Càritas, que arriba a la seva 26a edició ampliant el nombre de col·laboradors i de punts de recollida, per facilitar a la ciutadania la seva participació. A l’edició de l’any passat es va fer rècord amb 900 joguines recollides, que es van donar distribuïdes amb lots a 217 nens i nenes del país amb dificultats econòmiques, ha explicat el president de Càritas Andorra, Amadeu Rocamora, durant la presentació de la campanya. El nombre d’infants es calcula que serà similar en aquesta edició, ja que els darrers anys sempre s’ha estat dins la xifra d’entre els 190 i els 220, ha afegit.

Com a noves iniciatives per poder recol·lectar el màxim les joguines, el restaurant l’Era d’en Jaume de Llorts oferirà un plat estrella als comensals, i el que es recapti anirà per a la campanya. Així mateix, el dia 29 de desembre, durant el partit de bàsquet del MoraBanc Andorra contra el Movistar Estudiantes, s’organitzarà una pluja de peluixos a la pista. Royo ha fet una crida als espectadors perquè en portin al partit i ha destacat que és una iniciativa singular, que s’ha fet poques vegades a una pista de bàsquet.

A més, i com a prèvia a l’inici de la campanya, la Fundació ONCA va donar un centenar de joguines i 500 euros aquest cap de setmana passat, fruit de la recaptació obtinguda al tradicional Concert de Santa Cecília, ha celebrat Royo.

Les joguines han de ser noves, destinades a infants entre els 0 i els 16 anys, sense embolicar i que no tinguin “component bèl·lic o sexista”, ha demanat Royo.

El director general d’RTVA, Xavi Mujal, ha volgut posar “l’accent” en la tasca que fa el periodista Òscar Royo perquè cada any aquesta iniciativa sigui un èxit, així com en les persones que hi ha darrere les institucions que col·laboren amb la campanya. Entre elles alumnes de diferents centres escolars del país, que participen embolicant joguines o fent-ne difusió.

El principal col·laborador de la campanya, i des de fa moltes edicions ja, és MoraBanc. La directora de Màrqueting, Comunicació i Qualitat de l’entitat, Mireia Maestre, ha volgut recordar que són punts de recollida de joguines i ha animat a tota la ciutadania a “col·laborar” per fer arribar joguines als nens i nenes que més ho necessiten.

Font: ANA