Camp insta els partits que detallin als programes electorals quina és la seva alternativa al Cirque du Soleil

El darrer contracte que el Govern d’Andorra va signar amb el Cirque du Soleil, a finals del 2017, era per a dos anys. És a dir, finalitza aquest 2019 i, per tant, el nou executiu que en surti de les properes eleccions generals tindrà sobre la taula només arribar les negociacions amb la companyia canadenca. O no, ja que han estat constants les crítiques dels partits de l’oposició al model escollit per Demòcrates per Andorra per portar turistes a l’estiu, sobretot per l’elevat cost que representa (2,6 milions el d’aquest estiu). Per tot plegat, el ministre de Turisme, Francesc Camp, ha instat a totes les formacions a què es posicionin de manera formal sobre si aposten o no pel Cirque du Soleil. I si no és així, “demano que posin als seus programes electorals l’alternativa”. És a dir, que ho deixin clar abans de les eleccions.

“Què es faria a l’estiu si no es fa el Cirque du Soleil?”, els ha interpel·lat Camp, que els ha recordat que és una fórmula que ha portat més de 100.000 turistes i més d’un 90% d’ocupació al país en dates estivals. Així mateix, ha afegit que independentment que proposin una alternativa, aconsella que almenys els primers anys es mantingui el Cirque mentre es treballa aquesta segona opció.

En cas que apostessin pel format actual, Camp els ha recordat que el nou Govern tindrà aproximadament sis mesos per negociar i que “és molt dur” aquest procés, “no ens han fet mai cap regal”, ha detallat.

En la mateixa línia s’ha mostrat el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, que ha dubtat que es pugui trobar una alternativa a un model que porta aquestes xifres de turisme i repercussió durant l’estiu. Com a molt “la Fórmula 1”, ha bromejat.

D’altra banda, i preguntat per l’augment progressiu de les entrades de pagament els darrers anys, en detriment de les gratuïtes i de peu, Budzaku ha defensat que s’ha de seguir apostant per comunicar que es tracta d’un espectacle “exclusiu i gratuït”, en el sentit que s’ofereix un producte de qualitat amb garantia del Cirque du Soleil però sense necessitat de pagar. La fórmula, al seu parer i si es renova el contracte, hauria de seguir sent aquesta proporció de 3.000 de pagament, 2.000 gratuïtes.

Font: ANA