L’Andorra Shopping Festival experimenta un increment de visitants del 12,2%

Tot i que la previsió d’augment de visitants per a l’Andorra Shopping Festival era d’un 4%, la xifra assolida entre l’1 i l’11 de novembre de 2018 ha estat d’un 12,2% quant a l’arribada de turistes i excursionistes al Principat, que es tradueix en un total de 81.562 persones. “És una de les millors xifres de les campanyes que hem fet aquests anys”, ha confirmat aquest dimarts el ministre de Turisme, Francesc Camp, en la presentació del balanç d’aquesta edició en el Centre de congressos d’Andorra la Vella. Camp ha atribuït aquest “èxit” al pont de Tots Sants, tot i la “crisi que hi va haver la segona quinzena de novembre a França fruit dels ‘armilles grogues'”, que va provocar una baixada de les vendes en el sector comercial. Per tant, segons Camp, “hem tingut una tardor en positiu on segur que l’Andorra Shopping Festival ha ajudat molt”, perquè el creixement d’aquests dies “ha permès compensar la resta de la tardor que no va ser tan positiva”.

El cost global de l’organització de l’esdeveniment ha estat de 617.000 euros, 20.000 euros menys que el 2017, quan el 63% del pressupost ha estat adreçat a la comunicació pel que fa a internet, ràdio i televisió, i el 37% restant pel que fa a la dinamització. Per tant, un cop obtingudes aquestes xifres, el titular de Turisme ha confirmat que al pressupost del Govern “ja està prevista la nova edició del 2019”, ja que aquest divendres es presenta el pla de màrqueting comercial d’enguany en què l’Andorra Shopping Festival “forma part dels esdeveniments que s’haurien de dur a terme aquest any”.

Font: ANA