Torres veu amb bons ulls la recuperació del projecte ferroviari entre Porta i el Pas

Ospitalet.-  El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, i el prefecte d’Occitània Étienne Guyot han presentat l’actuació que s’està portant a terme a l’ RN20 que connecta Andorra i França. Segons el ministre Torres, “el projecte es finança per parts iguals entre Andorra i França, del 50%, és a dir, un milió d’euros i l’altre 50% pels fons europeus. El mateix representant del Govern d’Andorra ha volgut remarcar que “l’acord que es va signar el 2017 amb el cap de Govern Toni Martí, que va ser molt important, ja que ens permetia invertir 20,5 milions d’euros en proteccions de riscos i d’allaus exclusius per l’accés d’Andorra, a parts iguals i ells s’encarregaven d’apropar-nos a França amb el desviament de Tarascón”.

Preguntat el ministre Torres sobre la possibilitat de poder obrir un nou accés amb França, el titular de la cartera d’Ordenament Territorial ha explicat que “teníem un projecte de fa molts anys, per la Solana, però és una zona de moltíssimes allaus al costat”. Torres ha afegit que “caldria veure alguna altra possibilitat, com havia plantejat la Cambra, per exemple un accés ferroviari des de Porta fins al Pas de la Casa, el que a hores d’ara podria ser més realitzable”.

Les obres es desenvolupen sota el projecte Sapyra, que té com a objectiu reduït el risc d’allaus i d’aquesta manera minvar el nombre de dies de tancament de les carreteres. El ministre Torres ha explicat aquest dilluns que “depèn molt dels anys, del vent i de la neu; és veritat que aquests darrers anys hem tingut molts dies de tancament de la carretera i això afecta molt el comerç del Pas de la Casa, l’entrada de turistes per França i l’accés de les mercaderies”.

Les obres, que està previst que acabin el 2020, han consistit en la col·locació de barreres de protecció mixtes d’allau, i de rastells de fusta monoanclatge com de barreres flexibles de protecció.

Font: ANA