Roba que no existeix: arriba la moda virtual per posar a les xarxes socials

Cada vegada són més les empreses que veuen en la moda virtual un suculent model de negoci. Aquest tipus de companyies confecciona vestuaris digitals, roba especialment dissenyada per posar a les xarxes socials, intercanviable, impassible a el pas dels anys, i els models, en algunes ocasions, arriben a xifres desorbitades.

A principis d’aquest any, Richard Ma, un empresari nord-americà, es va gastar prop de 10.000 dòlars en un vestit per a la seva esposa que no existeix. El model en qüestió va ser dissenyat per la companyia holandesa The Fabricant, i es representa sobre una imatge de la seva dona per compartir-se en les xarxes socials.
Carlings és una altra empresa de moda digital amb seu a Escandinàvia que va llançar una col·lecció de roba el passat mes d’octubre, amb preus a partir d’uns 10 euros.

“Sona una mica estúpid dir que vam esgotar la roba, la qual cosa és teòricament impossible quan treballes en una col·lecció digital perquè pots crear tanta com vulguis”, va comptar Ronny Mikalsen, director de marca a la ‘BBC’
“No et compraries una samarreta digital blanca, oi? Perquè no té sentit mostrar-la. Així que ha de ser una cosa que realment vulguis mostrar, o bé alguna cosa que no t’atreviries a posar-te físicament o que no podries permetre’t comprar físicament “, va continuar explicant el seu negoci.
El principal problema a què s’enfronten aquestes companyies és que, de moment, els consumidors necessiten tenir habilitats informàtiques per poder combinar els conjunts que ofereixen, però estan segurs que amb els avenços tecnològics poden simplificar el procés en pocs anys.

“De moment vam guanyar diners ajudant a marques de moda i comerciants minoristes amb les seves necessitats de màrqueting, venent eines i creant contingut que usi l’estètica de l’llenguatge de la moda digital”, va comentar per la seva banda Kerry Murphy, fundador de The Fabricant.