Connectant...

Cadena Pirenaica...

Ràdio Valira

En antena ara

El transistor

00:00 01:00


oients aquí avui: 50

En antena ara

El transistor

00:00 01:00


Una trentena de parades tornen a oferir els seus productes al Mercat de la Vall d’Andorra la Vella

Publicat per el 4 de juliol de 2020

Andorra la Vella.-

Un cop superats els pitjors moments de la crisi sanitària, el comú d’Andorra la Vella ha reprès aquest dissabte el Mercat de la Vall, una iniciativa que enguany arriba a la cinquena edició.

L’esdeveniment se celebrarà els dissabtes de cada mes, entre les 11 i les 21 hores, i s’allargarà fins a l’octubre. Com en altres edicions, una trentena de paradistes ofereixen els seus productes a residents i turistes, els quals es poden beneficar enguany d’un vermut gratuït en els establiments del Centre Històric sempre que hagin fet una compra de 10 euros o superior entre les 11 i les 14 hores.

La consellera de Desenvolupament Estratègic i Comercial i de Projectes Participatius, Meritxell López, ha comentat que el mercat també s’ha adaptat a les recomanacions sanitàries, per la qual cosa s’ha establert una separació d’1,5 metres entre parades i s’han anul·lat els espectacles d’animació i tallers que se celebren tradicionalment en paral·lel. La iniciativa té per objectiu oferir un atractiu afegit als turistes i ciutadans del país i, alhora, posar en valor els productors, artistes i artesans d’Andorra.

La represa de l’activitat també suposa una oportunitat per aquells que ofereixen els seus productes. Així, López ha explicat que, al llarg d’aquest matí, el mercat “està funcionant molt bé i és una molt bona proposta per donar un incentiu turístic i comercial a tota la zona del Centre Històric”.

El Mercat de la Vall és un esdeveniment organitzat per l’àrea de Promoció Turística i Comercial del comú de la capital, i compta amb la col·laboració de l’associació de comerciants del Centre Històric, els productors artesans i agrícoles del Principat i l’associació de creadors plàstics La Xarranca. El projecte va néixer el setembre del 2016 i ha esdevingut un referent permanent al Centre Històric des de la seva creació.

Promoció publicitària

D’altra banda, López ha explicat que la campanya de promoció turística d’Andorra la Vella, que s’emetrà per mitjans de comunicació francesos i espanyols a partir d’aquest dilluns, esdevé un “complement” a la comunicació que Andorra Turisme fa de cara a l’exterior per promocionar l’arribada de visitants al Principat. “No diria que anem per lliure”, ja que “el motor de la nostra economia és el comerç i, en aquest moment, volem estar al costat dels comerciants i donar el nostre suport”, ha explicat. Així, tot i que la campanya final ha estat creada a través de la corporació, la consellera ha manifestat que aquesta iniciativa “és una exposició més que els estrangers tindran del nostre país”.

Precisament, aquesta nova campanya de publicitat va ser un dels punts a tractar a la reunió que va mantenir aquest divendres el comú de la capital amb les associacions de comerciants de la parròquia. “Van rebre la campanya molt positivament perquè estan molt agraïts de tenir aquest impuls per part del comú”, ha assegurat López. Així mateix, ha comentat que durant la trobada també es va fer un repàs a la situació actual després del pas de la Covid-19 i a iniciatives per impulsar en un futur encaminades a “promoure el comerç i el turisme comercial”.

Una de les propostes de les associacions va relacionada amb l’accés a internet per part dels visitants. El fet que els turistes hagin de desconnectar la itinerància de dades dels seus dispositius mòbils, cosa que els deixa incomunicats un cop han travessat la frontera, “pot ser un inconvenient”. Per tant, la voluntat de la corporació és veure “com es podria enfocar aquest assumpte de cara al futur”, ja que també esdevindria una eina de promoció pels comerciants.

Font: ANA