En directe

Onda Cero

00:00 24:00


oients aquí avui: 135

En directe

Onda Cero

00:00 24:00


Disminueixen les edats dels pacients ingressats per la Covid-19 a l’hospital i se situen entre els 55 i 60 anys

Per: el 9 d'abril de 2021

Andorra la Vella.-

Les edats de les persones que ingressen a l’hospital Nostra Senyora de Meritxell per la Covid-19 estan disminuint, i per tant, també hi ha una menor gravetat dels casos.

D’aquesta manera, el ministre de Salut, Joan Martínez Benazet, ha informat que si fins a uns dies la mitjana d’edat dels pacients hospitalitzats era de 65 anys, actualment es troba entre els 55 i els 60 anys. Per aquest motiu, ha indicat que la gravetat dels pacients és molt menor i que les altes es produeixen amb més freqüència. De fet, dels 41 pacients ingressats, 30 es troben a planta i entre 5 o 6 rebran l’alta aquest divendres, ha manifestat el ministre. Pel que fa a la Unitat de Cures Intensives, la pressió es manté estable amb 11 persones ingressades de les quals 10 requereixen ventilació mecànica. A més, “els pacients que ingressen són malalts no vacunats o que ja han rebut el vaccí i s’han infectat en els dies propers a rebre’l”, ha comentat, remarcat que les vacunes protegeixen a les persones que ja han generat immunitat i ha tornat a demanar a les persones més grans de 60 anys i fràgils o amb patologies prèvies, que s’apuntin a la plataforma per rebre el vaccí. Durant la roda de premsa d’actualització sanitària, el ministre ha informat que en les darreres 24 hores s’han detectat 47 nous positius, fet que demostra l’aplanament de la corba, ja que s’ha passat de tenir més de 60 casos per dia a estar “entre 40 i 50”.

Font: ANA