En directe

Informatiu vespre

19:30 20:00


oients aquí avui: 4911

En directe

Informatiu vespre

19:30 20:00


‘Ja és hora de tornar a encendre les estrelles’, el lema de la campanya pel Mundial d’Esquí del 2027

Per: el 24 de novembre de 2021

La Massana.-

La Farga Rossell ha estat el privilegiat escenari de presentació de la campanya de la Candidatura per acollir els Campionats del Món d’Esquí Alpí del 2027, que tindrà com a lema la frase del poeta Guillaume Apollinaire ‘Ja és hora de tornar encendre les estrelles’.

Durant l’acte, han pres la paraula la ministra de Cultura i Esports, Sílvia Riva, el director i CEO de la Candidatura, David Hidalgo, i la directora de màrqueting de la mateixa, Elisabeth Pérez.

Així, Riva ha obert les intervencions posant en relleu que es tracta “d’una candidatura que uneix i presenta tot el país”. La titular d’Esports ha parlat de la importància de la feina que s’està fent de manera conjunta entre els diferents vectors del Principat i ha parlat de la història i de l’emprenedoria que van tenir en el seu moment els fargaires per fer avançar el país. I és que el late motive de la candidatura fa una clara referència a la història i les tradicions d’Andorra sense perdre de vista el moment actual i la importància del futur. Riva ha afegit que “hem de pensar que una prova com aquesta, la dels Campionats del Món de 2027, implica a tot el país i els diferents sectors econòmics”. La ministra ha recordat que “Andorra tenim experiència organitzant esdeveniments importants i tenim tota la capacitat per dur a terme un campionat d’aquesta envergadura”.

Per la seva part, Hidalgo ha posat en relleu que “estem parlant d’una candidatura que té totes les infraestructures fetes” deixant clar que per acollir el Mundial “no s’han de fer noves construccions”. A més a més, a nivell dels costos d’aquesta, ha comentat que “no requereix d’inversió pública perquè tot es financia amb els patrocinadors i els drets de televisió”. Finalment, Hidalgo ha posat de manifest “el prestigi” que aconseguirà el Principat amb l’organització d’aquest esdeveniment i ha recordat que “tenim les finals de la Copa d’Europa aquesta temporada, que seran una bona oportunitat de demostrar tot el que som capaços de fer”.

Una campanya amb valors
Els valors formen part central de la campanya que s’ha presentat aquest vespre. La promoció de l’esquí alpí, la importància de la salut i sobretot la sostenibilitat, però anant més enllà dels conceptes purament medi ambientals com és la importància de l’accessibilitat i l’excel·lència, seran pilars fonamentals de la Candidatura. Per exemple, en clau de sostenibilitat, el projecte Andorra 2027 contempla l’ús extensiu de les energies renovables, la promoció de transport públic, la reducció del malbaratament alimentari i la construcció d’infraestructures temporals per reduir l’impacte visual.

A nivell de difusió, la campanya ja s’ha posat en marxa a través de les xarxes socials, principalment en els països més pròxims com són Espanya, França i Portugal. No obstant això, en una segona fase s’espera que s’ampliï a diversos països tals com Suècia, Suïssa, Irlanda, Alemanya, el Regne Unit, Dinamarca, Suècia, Finlàndia o Noruega.

Font: ANA